Blog o copywritingu – z pasją o marketingu treści! 

kategoria:
Marketing treści


content marketing

Co wyróżnia dobry content marketing? 

Wykorzystanie treści w celach promocyjnych to powszechna praktyka w Internecie. Kluczowa jest jednak skuteczność takich działań, które powinny efektywnie realizować określone cele. W takim razie co to jest dobry content marketing i jakie są jego założenia? Poniżej znajdziesz opis jego najważniejszych cech.

content marketing

Wykorzystanie różnych form treści

Odpowiedź na pytanie, co to jest content marketing, często odnosi się głównie do treści w formie tekstów pisanych. Jednak to tylko jedna z form, którymi warto się posługiwać. Poza artykułami tematycznymi, e-bookami, newsletterami, recenzjami, komentarzami czy opisami warto wykorzystać również:
• materiały wideo,
• podcasty,
• prezentacje multimedialne,
• audiobooki,
• wywiady,
• materiały graficzne (np. zdjęcia, memy, kolaże),
• reportaże. 

Istnieje cała gama form treści, za pomocą których można promować firmę, produkt, markę, usługę czy osobę. Ich wybór powinien być dobrze przemyślany i dostosowany do specyfiki przekazu. Przykładowo, mechanik samochodowy może nagrywać i publikować w mediach społecznościowych poradniki wideo, w których pokazuje, jak wykonywać naprawy. Z kolei firmie IT przydadzą się prezentacje multimedialne, aby opisać świadczone usługi czy używane narzędzia i technologie.

Dywersyfikacja kanałów dystrybucji materiałów

Tak jak nie warto się ograniczać do jednej formy treści, tak i wybór miejsc, w których są one publikowane, powinien być różnorodny. W takim razie gdzie udostępniać teksty, materiały wideo, nagrania i inne tworzone treści? Oto kilka przykładowych miejsc, które opłaca się rozważyć:
    • własny blog, 
    • serwisy i blogi zewnętrzne, 
    • media społecznościowe, 
    • fora internetowe, 
    • serwisy wideo i audio, 
    • media. 


Podobnie jak w przypadku form treści, także kanały ich dystrybucji powinny być ściśle dopasowane do indywidualnej specyfiki danej działalności.

Wysoka jakość treści

W odpowiedzi na pytanie, co to jest content marketing, powinno się zawierać wskazanie na jakość treści tworzonych w jego ramach. To podstawowe kryterium, które decyduje o skuteczności inwestycji w ten rodzaj promocji. Wszelkie publikowane materiały muszą być zatem dostosowane do potrzeb i wymagań grupy docelowej, co wiąże się z koniecznością dokładnego poznania i określenia jej specyfiki. Treści należy przygotować w profesjonalny sposób, aby swoją formą zachęcały do zapoznania się z zawartością, która powinna spełniać jeden, podstawowy warunek – być interesująca dla odbiorcy.

Integracja z działaniami SEO

Choć pozycjonowanie nie jest celem content marketingu, to nie da się ukryć, że zdecydowanie warto zintegrować, a przynajmniej prowadzić w porozumienia działania z zakresu SEO i promocji treścią. Ich odpowiednie zazębianie się daje efekt synergii i sprawia, że content marketing wspiera pozycjonowanie i odwrotnie – integracja z SEO ułatwia dotarcie z materiałami do odbiorców.

Monitoring i optymalizacja działań

Żeby wiedzieć, czy content marketing przynosi zamierzone efekty, trzeba je monitorować i analizować wpływ podejmowanych działań na określone wskaźniki, np. wyniki sprzedaży czy zainteresowanie marką. Ważne jest ich odpowiednie zdefiniowanie i dobranie metod ich pomiaru, co powinno być zawsze indywidualne.