Teksty publikowane w Internecie w ramach działań reklamowych powinny mieć określoną strukturę. Jednym z jej elementów jest lead, czyli wstęp, od którego czytelnik rozpoczyna lekturę. Dlaczego odgrywa on bardzo ważną rolę i jak przygotować go w prawidłowy sposób? Dowiedz się, jak zadbać o skuteczny marketing treści.
Internauci przeglądają strony WWW bardzo szybko. Przerzucają kolejne witryny jedna po drugiej w poszukiwaniu interesujących ich informacji, a gdy wiedzą, że nie uda się ich znaleźć w danym miejscu, przechodzą gdzieś indziej. O tym, czy poświęcą swój czas na lekturę tekstu, w dużej mierze decyduje właśnie lead. Od jego zawartości w znacznym stopniu zależy, czy odbiorca zaciekawi się treścią i będzie czytać ją dalej, czy wręcz przeciwnie – zamknie stronę i zacznie szukać innej. Trzeba o tym pamiętać, gdy inwestuje się czas lub pieniądze w content marketing.
Zaciekawienie i zachęcenie użytkownika do dalszej lektury to podstawowe zadanie leadu, jednak trzeba pamiętać także o kwestiach związanych z SEO. Wstęp powinien bowiem zostać zoptymalizowany pod kątem nie tylko content marketingu, ale również pozycjonowania, ponieważ właśnie pierwsze zdania tekstu mają newralgiczne znaczenie dla robotów wyszukiwarek internetowych. To z kolei oznacza, że w leadzie należy umieścić w miarę możliwości jak najwięcej najważniejszych słów kluczowych – oczywiście w sposób całkowicie naturalny i bez wpływu na merytoryczną zawartość.
Jaką długość powinien mieć wstęp do tekstu? Nie istnieją żadne oficjalne wytyczne na ten temat, jednak przyjmuje się, że objętość leadu wynosi maksymalnie kilka zdań, co oznacza 200-500 znaków ze spacjami. Warto zadbać o to, żeby wstęp składał się z prostych, pojedynczych zdań, które są łatwiejsze w odbiorze i skuteczniejsze w marketingu treści niż wielokrotnie złożone wyrażenia.