Newsletter to jedna z najpopularniejszych i najczęściej wykorzystywanych form marketingu treści. Za jego pomocą można dotrzeć z przekazem do odbiorców, którzy są nim zainteresowani, jednak aby osiągnąć zadowalający efekt, konieczne jest jego profesjonalne przygotowanie. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak stworzyć skuteczny newsletter.
Odbiór newslettera w dużej mierze zależy od tego, czy jego zawartość zostanie prawidłowo wyświetlona przez przeglądarkę lub program pocztowy, dlatego kwestie techniczne są podstawowym aspektem, o który trzeba zadbać. Przygotowując wysyłkę, skorzystaj z profesjonalnego oprogramowania przeznaczonego do tego celu. Skonstruuj szablon w formacie HTML i uzupełnij go treścią oraz grafikami.
Wspomniane grafiki odgrywają kluczową rolę w marketingu, w tym również podczas tworzenia newslettera. Nawet najlepsza i najbardziej angażująca treść zostanie odrzucona przez odbiorcę, jeśli wiadomość będzie zawierać nieestetyczne i źle dobrane obrazy, przestarzałą czcionkę czy niepasujące do siebie kolory. Tylko schludny i spójny pod względem graficznym newsletter zostanie przeczytany przez użytkownika.
Wszelkie działania obejmujące marketing powinny być zorientowane na określony cel – podobnie jest w przypadku newslettera. Zanim przejdziesz do tworzenia treści, zastanów się, po co właściwie wysyłasz wiadomość do odbiorców i przede wszystkim jakie są ich oczekiwania. Zależy Ci na bezpośredniej sprzedaży czy może lepszą decyzją jest zachęcenie do odwiedzenia strony albo pobrania e-booka, żeby tam przekonać klienta do kupna? To decyzja zależna wyłącznie od Ciebie i przyjętej strategii marketingu treści, dlatego powinna być dobrze przemyślana.
Newsletter ma formę wiadomości e-mail, dlatego powinien być zwięzły i konkretny. Warto zadbać o to, żeby jego treść zamykała się maksymalnie w kilku zdaniach, najlepiej pojedynczych, wzbogaconych nagłówkami różnego poziomu, które ułatwiają czytanie i stanowią ważny element struktury tekstu.
Użytkownicy przeglądają zawartość newslettera podczas sprawdzania skrzynki pocztowej. Jak zapewne wiesz z własnego doświadczenia, szerokim łukiem omijasz wiadomość, które rozpoznajesz jako spam i nawet nie zapoznajesz się z ich treścią. Otwierasz wyłącznie interesujące Cię e-maile, a identyfikujesz je m.in. na podstawie nagłówka – pamiętaj o tym, gdy tworzysz tytuł newslettera. Skonstruuj go w taki sposób, żeby był intrygujący, ciekawy i skutecznie zachęcał do otwarcia wiadomości.
Nie jest przesadą stwierdzenie, że wszelkiego rodzaju marketing bazuje na obietnicach korzyści, które są następnie spełnianie po zakupie promowanego produktu czy usługi. Podobnie należy postępować podczas tworzenia newslettera. Zarówno jego tytuł, jak i treść powinny zachęcać do wykonania określonych działań (np. wejścia na stronę, kupna produktu czy pobrania konkretnych materiałów), oferując w zamian jakieś korzyści (np. rabaty, nielimitowane produkty czy darmową wiedzę).